13 apr 2016

Kindermuziek -7-

Kinderkoor Spektakel. De kinderen (leeftijd: groep 7 en 8) vertellen over hun spreekbeurten en boekpresentaties. Ik sta versteld van de onderwerpen en de methodes.

Meisje: -"Mijn vader heeft een probleem met zijn computer, en nu is mijn hele PowerPointpresentatie weg. Nu moet ik het helemaal opnieuw gaan masken. Maar gelukkig heb ik een deel op mijn stickie staan. Dan kan ik dat toch op mijn vaders computer zetten. De rest moet ik na de les nog even uit mijn hoofd invoeren. Maar eigenlijk weet ik alles al ongeveer uit mijn hoofd. Ik moet het alleen wel nog even hardop uitproberen zoadat ik niet ga ratelen."
Juf: "En waar gaat het dan over?"
Meisje: "Over vitaminen. Want die zijn heel belangrijk."
Juf: "O..."

We zingen "Hoepel op, Jack". Dat is de Nederlandse versie van "Hit the road, Jack". Er zit een goede rolverdeling in. De jongens hebben een eigen mucho macho-couplet, dat begint met " Baby, o Baby, waarom doe je zo gemeen?" Ze zijn met zijn drietjes en zingen het vol vuur. Dat ze in het tweede couplet compleet afgedroogd worden door het dameskoor, kan hen niet veel schelen. Maar dan zegt een van de meiden: "Mijn spreekbeurt ging over de Internationale Vrouwendag!"
Jongetje: "Wat is dat nou weer?"
Meisje:" Een dag met heel veel aandacht voor vrouwendingen. Want er zijn heel veel problemen."
Jongetje (verbaasd): "Wat voor problemen?"
Meisje (gedecideerd): "Dat leg ik je later wel uit. Daar is nu geen tijd voor."
Jongetje (beetje van zijn stuk gebracht): "Oké..."
Dan, op de valreep: "Maar is er dan ook een Internationale Mannendag?
Meisje, tikje kattig, meteen er bovenop: "Het is elke dag al Mannendag!"
Jongetje (stralend): "Wow! Cool!!!"


Meisje schudt haren naar achteren. Juf heeft het niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten