12 okt 2013

KENNISMAKEN met ZinTuig

Zintuig: orgaan dat veranderingen in het interne of externe milieu registreert.
Zintuig: hulpmiddel bij het waarnemen van een bepaald gedeelte van de werkelijkheid.
Zin-tuig: gereedschap waarmee men taalkundig correcte zinnen kan produceren.
Zin-tuig: gereedschap waarmee men de zintuigen kan bedienen, zinnelijkheid kan oproepen.

ZinTuig: de naam van mijn blog.

Hier kunt u  met grote onregelmaat verhalen en rijmpjes van mij aantreffen. Flauwekul-liedjes, columns, verslagen, overdenkingen, zintuiglijke belevenissen, hete brij, koude kermis: het kan niet op. De kwaliteit zal net zo wisselend zijn als de inhoud. Men vergeve mij; ik ben een imperfecte mens met een  wens om te schrijven. Dat is geen garantie voor kwaliteit; maar eerlijkheid, verwondering en allerhande emoties kan ik u wel beloven.

Een imperfecte mens ben ik, met een grote liefde voor muziek en taal. Die twee zijn voor mij  onverbrekelijk met elkaar verbonden. Ik leef bij de gratie van het zingen, het samen met anderen muziek maken, het beluisteren en ondergaan van ritme, melodie, dissonant en harmonie in alles. Ik leef bij de gratie van mijn zintuigen. Zij maken het mij echter  knap moeilijk vanwege hun conflicterende waarnemingen. Wat ik zie, ruik, hoor, proef, aanraak, of intuïtief bespeur: het gebeurt mij vaak genoeg dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 

Het blijft dus behelpen. Maar het is een mooie route. Laat me maar weten wat u er van vindt.

3 opmerkingen: